Therapie Rotterdam

Therapie Rotterdam, wat ik voor je kan betekenen

Met therapie kan je persoonlijke belemmeringen, klachten en problemen oplossen. En ook kan je er jouw persoonlijke ontwikkeling mee ondersteunen.

Omdat de oorzaken per persoon verschillend zijn, wordt bij iedereen gekeken welke therapievorm het beste past. Vaak worden er ook verschillende therapievormen gebruikt. Hierdoor wordt het proces een persoonlijk proces dat echt over jou als cliënt gaat.

Therapie is weer anders dan bijvoorbeeld coaching, omdat de oorzaak of de bron van de klachten of belemmeringen bij therapie wordt opgespoord en behandeld (bij coaching gebeurt dat niet, coaching is immers gericht op het heden en de toekomst en op het ontwikkelen van vaardigheden).

Na het ontdekken van de oorzaken, richt de behandeling zich op het veranderen van (belemmerende) patronen en overtuigingen.

Ook kan de behandeling zich richten op het verwerken van indrukwekkende gebeurtenissen of trauma’s uit het verleden. Dat werkt helend, kalmerend en biedt perspectief en ruimte voor verdere persoonlijke ontwikkeling.

Therapie - therapeut Rotterdam

Als je kiest voor therapie, ontdek je dus eerst wat de oorzaak van jouw klacht of ontwikkelingswens is, om dit vervolgens met de juiste therapie te behandelen of te behalen.

Bij de praktijk is er de mogelijkheid om vanuit diverse vormen van therapie geholpen te worden, vaak worden deze therapievormen naast elkaar gebruikt omdat ze elkaar aanvullen. Denk hierbij aan vormen van therapie die zich richten op de cognitieve, lichaamsgerichte en emotionele/gevoelsmatige kanten van jezelf. Uiteraard is het doel altijd om jouw zelfmanagement te herstellen of te vergroten.

De therapie bij de praktijk bestaat uit een op maat afgestemde combinatie van de onderstaande methoden, waarin ik als psycholoog en/of therapeut ben opgeleid:

Klik hier voor alle methoden die ik gebruik.

Therapie kan je gebruiken bij allerlei klachten of belemmeringen, enkele voorbeelden zijn:

• angst- of spanningsklachten (hoofdpijn, rug- schouder- en nekpijn, etc)
  • slecht slapen
  • hyperventilatie / duizeligheid
  • overspannenheid en burn-out
  • ziekteverzuim
  • relatieproblemen
  • psychosomatische klachten (lichamelijke klachten zonder duidelijke fysieke oorzaak)
  • emotionele klachten
  • stemmingsproblematiek
  • oordelen over jezelf, weinig zelfvertrouwen hebben, sub assertief zijn, etc.
  • zie ook dit overzicht

Hiernaast kan je therapie ook gebruiken voor:

• zingeving
  • persoonlijke ontwikkeling
  • professionele ontwikkeling

Onderdeel van de therapie is ook begeleiding bij het praktisch, zelfstandig toepassen van oefeningen, die het therapeutisch proces versterken.

Wil je meer informatie of wil je een (gratis) telefonisch kennismakingsgesprek inplannen? Neem dan contact met me op!

Graag tot ziens,

Wouter-Jan
Toegepast psycholoog, therapeut, coach en mindfulnesstrainer

Lees hier meer over wat je kan verwachten en lees hier meer over mijn eigen achtergrond en werkwijze.

Lees hier de ervaringen van mensen die je voorgingen.

Klik hier om terug te gaan naar alle methoden.

Je bent op de pagina: “Therapie Rotterdam”.

Contact opnemen

Nieuws & Blog