Therapie Rotterdam

Ben je op zoek naar therapie? Dan ben je bij de Praktijk voor Zelfmanagement in Rotterdam aan het juiste adres! Met therapie kan je persoonlijke belemmeringen, problemen en klachten oplossen. Omdat de oorzaken per persoon verschillend zijn, wordt bij iedereen gekeken welke therapievorm het beste past. Hierdoor wordt het proces een persoonlijk proces dat echt over jou als cliënt gaat.

Therapie is weer anders dan bijvoorbeeld coaching, omdat de oorzaak of de bron van de klachten of belemmeringen bij therapie wordt opgespoord. Bij coaching gebeurt dat niet. Vervolgens richt de behandeling zich op het veranderen van (belemmerende) patronen en overtuigingen. Ook kan de behandeling zich richten op het verwerken van indrukwekkende gebeurtenissen of trauma’s uit het verleden. Dat werkt helend en kalmerend.

Therapie Rotterdam

Therapie helpt je om los te laten, te ontspannen en weer verder te kunnen!

Als je kies voor therapie, ga je eerst ontdekken wat de bron van jouw klachten of ontwikkelingswens is, om dit vervolgens met de juiste therapie te behandelen of te behalen. Bij de praktijk is er de mogelijkheid om vanuit diverse vormen van therapie geholpen te worden, vaak worden deze therapievormen naast elkaar gebruikt omdat ze elkaar aanvullen. Denk hierbij aan vormen van therapie die zich richten op de cognitieve, lichaamsgerichte en emotionele/gevoelsmatige kanten van jezelf. Uiteraard is het doel altijd om jouw zelfmanagement te herstellen of te vergroten.

De therapie bij de praktijk bestaat uit een op maat afgestemde combinatie van:

• Mindfulness Based Cognitive Therapy / aandachttraining
  • Ontspanningsoefeningen
  • Ademhalingstechnieken
  • Lichaamsgerichte oefeningen
  • Lichaamsgerichte therapie
  • Gesprekstherapie
  • Cognitieve therapie
  • Hypnotherapie
  • Regressietherapie
  • Inzichtgevende oefeningen

Therapie kan je gebruiken bij allerlei klachten of belemmeringen, enkele voorbeelden zijn:

• angst- of spanningsklachten (hoofdpijn, rug- schouder- en nekpijn, etc)
  • slecht slapen
  • hyperventilatie / duizeligheid
  • overspannenheid en burn-out
  • ziekteverzuim
  • relatieproblemen
  • psychosomatische klachten (lichamelijke klachten zonder fysieke oorzaak)
  • emotionele klachten
  • stemmingsproblematiek
  • oordelen over jezelf, weinig zelfvertrouwen hebben, sub assertief zijn, etc.

Hiernaast kan je therapie ook gebruiken voor:

• zingeving
  • persoonlijke ontwikkeling
  • professionele ontwikkeling

Wil je meer informatie of wil je een (gratis) kennismakingsgesprek plannen? Neem dan contact met me op!

Lees hier meer over wat je kan verwachten en lees hier meer over mijn eigen achtergrond en werkwijze.

Lees hier de ervaringen van mensen die je voorgingen.

Klik hier om terug te gaan naar alle methoden.

Je bent op de pagina: therapie Rotterdam.

Contact opnemen

Nieuws & Blog